اخبار

خدمات دولت کانادا به تازه واردان در سال ۲۰۲۴

چگونه والدین تازه وارد در کانادا از طریق کمک هزینه کودک حمایت می شوند؟

به گزارش کاوک سفیر آپادانا و به نقل از CIC News هفته‌ی گذشته، دولت کانادا دوباره کمک هزینه فرزندپروری (CCB) را به زوج‌های کانادایی که حداقل یک فرزند زیر ۱۸ سال دارند پرداخت کرد.

CCB پرداختی از دولت کانادا است که برای هر کودک زیر ۶ سال تا ۶۲۰ دلار کانادا و برای هر کودک بین ۶ تا ۱۷ سال ۵۲۳ دلار کانادا در ماه پرداخت می‌شود.

مطالعه‌ی اخیر آمار کانادا مزایا و تأثیرات CCB را بر زوج‌ها و خانواده‌های تازه وارد کانادا بررسی کرده است. همچنین، این مطالعه اطلاعاتی در مورد اینکه چرا برخی زوج‌ها این پرداخت را دریافت کرده‌اند و برخی دیگر نه، ارائه می‌دهد.

CCB چیست؟

CCB پرداختی ماهانه و بدون مالیات است که به خانواده‌های واجد شرایط برای کمک به هزینه‌های پرورش کودکان زیر ۱۸ سال پرداخت می‌شود. برای تازه واردان دائمی (PR) که با فرزندان خود به کانادا می‌آیند، CCB می‌تواند منبع درآمد مهمی باشد که به کاهش بار مالی مرتبط با سکونت در یک کشور جدید کمک می‌کند. واجد شرایط بودن برای CCB عمدتاً توسط وضعیت اقامت و سطح درآمد تعیین می‌شود که هر دو از طریق پرونده‌های مالیاتی و سایر سوابق شغلی تأیید می‌شوند.

دریافت CCB توسط زوج‌های تازه وارد PR

مطالعه آمار کانادا نرخ‌های دریافت CCB را در میان زوج‌های تازه وارد PR از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹ بررسی کرده است. این مطالعه نشان می‌دهد که اکثریت قابل توجهی از این زوج‌ها این مزایا را دریافت کرده‌اند. به طور خاص، تحلیل نشان داد که بین ۷۹% تا ۸۵% از این زوج‌ها در سال پس از ورود خود CCB را دریافت کرده‌اند.

با این حال، دریافت CCB به این بستگی دارد که آیا زوج دارای سابقه شغلی شناخته شده در کانادا هستند یا خیر، که معمولاً با وجود یک سابقه درآمد شغلی T4 یا ارائه یک اظهارنامه مالیاتی درآمد T1 نشان داده می‌شود. به عنوان مثال، در میان زوج‌هایی که حداقل یکی از همسران درآمد شغلی پرداخت شده داشتند، نرخ دریافت CCB بسیار بالا بود و بین ۹۳% تا ۹۵% متغیر بود. این نشان می‌دهد که زوج‌های PR که فعالانه مشغول به کار هستند، بیشتر احتمال دارد که شرایط اقامت لازم برای واجد شرایط شدن برای CCB را داشته باشند.

در مقابل، زوج‌هایی که هیچ درآمد شغلی نداشتند یا اظهارنامه مالیاتی T1 را ارائه نکردند، احتمال کمتری برای دریافت CCB داشتند، با نرخ‌های دریافت کمتر از ۱۰% برای کسانی که بدون سوابق T1 یا T4 بودند. این ممکن است نشان دهد که این زوج‌ها در کانادا ساکن نیستند یا ممکن است مراحل لازم برای تعیین واجد شرایط بودن برای این مزایا را تکمیل نکرده باشند، حتی اگر در کشور حضور داشته باشند.

پیامدها برای تازه واردان

دریافت CCB به میزان زیادی به ارائه اظهارنامه مالیاتی T1 یا داشتن یک سابقه T4 بستگی دارد.

این موضوع اهمیت دارد زیرا CCB می‌تواند به عنوان یک ضربه گیر اقتصادی برای بسیاری از PRهای جدید عمل کند. به عنوان مثال، پرداخت‌های CCB شروع به کاهش می‌کند اگر درآمد خالص تعدیل شده یک خانواده بیش از ۳۶،۵۰۲ دلار کانادا شود.

دریافت CCB برای تازه واردان

با سالانه کردن پرداخت‌های CCB، زوج‌های تازه وارد کانادا می‌توانند برای هر کودک زیر ۶ سال تا ۷،۷۸۷ دلار کانادا و برای هر کودک بین ۶ تا ۱۷ سال تا ۶،۵۷۰ دلار کانادا در سال درآمد کسب کنند.

برای یک زوج که سالانه ۳۶،۵۰۲ دلار کانادا درآمد دارند، این CCB می‌تواند بین ۱۸ تا ۲۰ درصد به درآمد سالانه آن‌ها اضافه کند، که نشان می‌دهد این پرداخت چقدر می‌تواند تأثیرگذار باشد.

علاوه بر این، مطالعه اشاره می‌کند که پرداخت‌های CCB می‌توانند به صورت گذشته‌نگر صادر شوند. این بدان معنی است که حتی اگر تأخیری در دریافت CCB پس از ورود به کانادا وجود داشته باشد، خانواده‌های واجد شرایط همچنان می‌توانند پرداخت‌هایی برای ماه‌هایی که مستحق آن بوده‌اند اما در ابتدا مزایا را دریافت نکرده‌اند، دریافت کنند.

نحوه درخواست CCB

والدین یک نوزاد می‌توانند با استفاده از برنامه خودکار مزایا، با دسترسی به بخش “درخواست مزایای فرزندپروری” در حساب شخصی خود در آژانس درآمد کانادا (CRA)، یا با ارسال درخواست CCB کانادا RC66 به نزدیک‌ترین مرکز مالیاتی خود، برای CCB درخواست دهند.

علاوه بر این، تازه واردان باید فرم RC66SCH، وضعیت در کانادا و اطلاعات درآمد، را همراه با درخواست خود تکمیل و ارائه دهند اگر هر یک از موارد زیر برای آن‌ها یا همسر یا شریک زندگی مشترک آن‌ها اعمال می‌شود:

آن‌ها در ۲ سال گذشته ساکن کانادا شده‌اند (مثلاً یک تازه وارد یا یک ساکن بازگشته).

آن‌ها در ۱۲ ماه گذشته تابعیت کانادا را کسب کرده‌اند.

آن‌ها ساکن دائم، شخص تحت حمایت یا ساکن موقت هستند که طبق قانون حمایت از مهاجران و پناهندگان، در ۱۸ ماه گذشته در کانادا زندگی کرده‌اند. و

آن‌ها شهروند کانادا نیستند اما تحت قانون هندی ثبت نام شده‌اند یا حق ثبت نام دارند.

اگر CRA قبلاً مزایایی را به یک تازه وارد یا همسرش برای فرزندشان پرداخت نکرده باشد، آن‌ها همچنین باید مدرک تولد را ارائه دهند که باید شامل نام خانوادگی، نام کوچک و تاریخ تولد کودک باشد. برای اطلاعات بیشتر در مورد اینکه چه مدارکی ممکن است در حمایت از یک درخواست CCB گنجانده شوند، اینجا را کلیک کنید.

تازه واردان همچنین باید توجه داشته باشند که برای دسترسی به CCB و سایر برنامه‌های مزایای دولتی، به یک شماره بیمه اجتماعی (SIN) نیاز خواهند داشت.

برای لیست کامل تاریخ‌های پرداخت CCB و آگاهی از سایر برنامه‌های دولتی، اینجا کلیک کنید.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا