اخبار

بودجه ۲۰۲۴ چگونه بر اقامت کانادایی‌ها تأثیر می‌گذارد؟

وزیر مالی کانادا (کریستیا فریلند) بودجه فدرال سال ۲۰۲۴ را به پارلمان ارائه داده است.

کانادا هر ساله یک بودجه منتشر می‌کند که تنظیم‌کننده برای هزینه‌های سال مالی آینده است. این نقش مهمی در مدیریت زندگی تمام افراد در کانادا، شامل مهاجران جدید، دارد.

به عنوان مثال، بودجه برنامه ملی تمام هزینه‌های خدمات فدرال را شرح می‌دهد و نگاهی به آنچه در سال مالی آینده برای اقتصاد کانادا قابل انتظار است، ارائه می‌دهد.

فهمیدن چگونگی برنامه‌ریزی دولت برای هزینه‌کردن یک عامل کلیدی در فهم سیاست‌های اقامت کانادا در آینده است.

بودجه امسال شامل ۵۳ میلیارد دلار هزینه جدید است و تمرکز قوی بر تقویت پرداخت مسکن در کانادا، هزینه‌های دفاعی و افزایش بهره‌وری نیروی کار کانادا دارد تا اقتصاد را حمایت کند.

هزینه برای اقامت از مؤلفه‌های اصلی بودجه امسال نبود. ولی چندین هزینه جدید و افزایش به تدابیر موجود از بودجه‌های قبلی ممکن است به مهاجران جدید در کانادا کمک کند تا مسکنی با قیمت مناسب پیدا کنند و در بخش‌های حیاتی کار کنند.

  • مسکن با قیمت مناسب

قبل از اعلام امروز، وزیر فریلند و نخست‌وزیر جاستین ترودو چند اعلامیه در مورد چگونگی کمک دولت فدرال در بحران قیمت مسکن فعلی داده‌اند.

بسیاری از تدابیر برای نسل میلنیال و نسل Z هستند که اغلب تحت تأثیر قیمت مسکن در کانادا قرار می‌گیرند.

اعلامیه‌ها شامل ” حقوق مستأجران” و افزایش تامین مالی برنامه قرارداد ساخت آپارتمان موجود، به مبلغ ۵۵ میلیارد دلار، بود. این برنامه به اشتیاق توسعه‌دهندگان برای ساخت بیشتر آپارتمان‌ها و مسکن‌های اجاره‌ای، شامل محل‌های اقامت دانشجویی و مراکز مراقبت بلندمدت، هدف دارد.

وزیر فریلند همچنین اعلام کرد که از ۱۶ آوریل، خریداران اولیه مسکن می‌توانند ۶۰ هزار دلار از حساب RRSP خود را برای خرید اولین خانه خود استفاده کنند، تقریباً دو برابر حداکثر قبلی ۳۵ هزار دلار. همچنین پنج سال وقت دارند تا شروع به بازپرداخت کنند.

  • هماهنگی اقامت با مسکن در کانادا

بودجه ۲۰۲۴ همچنین تغییرات اخیری که سازمان مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) در نظر گرفته است را تأکید می‌کند، با توجه به کمبود مسکن.

به عنوان مثال، طرح سطوح مهاجرتی ۲۰۲۵-۲۰۲۷ برای اولین بار شامل اهداف موقتی اقامتی نیز خواهد بود. این شامل کارگران موقت و دانشجویان بین‌المللی است.

دولت می‌گوید که انتظار دارد تا ۶۰۰,۰۰۰ نفر از ساکنان موقت در سه سال آینده کاهش یابد. این انتظار بر افزایش تقاضا بر تامین محدود مسکن کانادا است.

  • تشخیص مدرک خارجی

با پیگیری یک فعالیت درج شده در بیانیه اقتصادی پاییز ۲۰۲۳، دولت تصمیم به هزینه‌کردن ۵۰ میلیون دلار برنامه تشخیص مدرک خارجی گرفته است. بودجه ۲۰۲۴ نشان می‌دهد که نصف از تامین مالی به ساخت مسکن اختصاص یافته است تا به کارگران صنایع ماهر در دریافت مدارک لازم برای کار در کانادا یا استانی که در آن ساکن می‌شوند، کمک کند.

اما توجه می‌کند که در طول ده سال اخیر، شش سال طول کشید تا مهاجران به درآمد میانگین کانادایی‌ها برسند، اما تا پایان آن ده سال، آنها درآمد میانگین را ۱۰٪ افزایش داده‌اند.

آن می‌گوید: “با توجه به اینکه مهاجران معمولاً پس از ورود کمتر از میانگین کانادایی‌ها درآمد دارند، افزایش یکباره تعداد مهاجران تأثیر منفی بر میانگین درآمد ملی و بهره‌وری در کوتاه مدت گذاشته است.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا

Reset password

Enter your email address and we will send you a link to change your password.

Get started with your account

to save your favourite homes and more

Sign up with email

Get started with your account

to save your favourite homes and more

By clicking the «SIGN UP» button you agree to the Terms of Use and Privacy Policy
Powered by Estatik