اخبار

استان انتاریو توزیع سهمیه مجوزهای تحصیلی بین‌المللی برای سال ۲۰۲۴ را اعلام کرد!

استان انتاریو اعلام کرد که بسیاری از مجوزهای تحصیلی بین‌المللی (۹۶ درصد) به دانشگاه‌ها و کالج‌های دولتی در انتاریو اختصاص خواهد یافت، در حالی که باقی‌مانده بین «مدارس زبان، دانشگاه‌های خصوصی و سایر مؤسسات» در سراسر استان تقسیم می‌شود. بر اساس بیانیه خبری منتشر شده امروز بعد از ظهر، دولت انتاریو اعلام کرده است که سهمیه مجوز تحصیلی آن بر اولویت دادن به برنامه‌های آموزشی پس از متوسطه در مؤسسات دولتی برای «کمک به آماده‌سازی فارغ‌التحصیلان برای مشاغل مورد نیاز که از نیازهای بازار کار انتاریو حمایت می‌کند» تمرکز خواهد داشت.

استان انتاریو اعلام کرد که کالج‌های حرفه‌ای از دریافت هرگونه درخواست مجوز تحصیلی دانشجویان بین‌المللی معاف خواهند بود. کالج‌های حرفه‌ای معمولاً مؤسسات خصوصی هستند.

بر اساس بیانیه منتشر شده دیروز، دولت استانی انتاریو با اولویت دادن به برنامه‌ها در چندین «حوزه با تقاضای بالا» از جمله موارد زیر، مجوزهای تحصیلی را برای دانشجویان بین‌المللی اختصاص داده است:

  • مشاغل ماهر
  • منابع انسانی سلامت
  • علوم، فناوری، مهندسی و ریاضی
  • مهمان‌نوازی
  • مراقبت از کودک

استان انتاریو همچنین اعلام کرد که «ثبت‌نام به زبان فرانسه را در اولویت قرار می‌دهد» و افزود که این امر مهم است زیرا «کارفرمایان برای جذب کارمندانی با مهارت‌های زبان فرانسه رقابت می‌کنند».

بیانیه مطبوعاتی امروز همچنین جزئیات زیر را در مورد تخصیص مجوز تحصیلی انتاریو در سال ۲۰۲۴ شرح داده است:

  • تخصیص مجوز تحصیلی به یک مؤسسه خاص نمی‌تواند از تعداد مجوزهایی که در سال ۲۰۲۳ صادر کرده است تجاوز کند و «نسبت مجوزهای بین‌المللی نمی‌تواند از ۵۵ درصد (به استثنای حوزه‌های با تقاضای بالا) از ثبت‌نام داخلی سال اول ۲۰۲۳ مؤسسه تجاوز کند».
  • همه دانشگاه‌های دولتی انتاریو به جز دانشگاه آلگوما در سولت سنت ماری – که شاهد کاهش سطح پذیرش نسبت به سال گذشته خواهد بود – «درخواست‌ها را در سطح سال ۲۰۲۳ نگه می‌دارند».
  • ۱۱ مورد از ۲۴ کالج دولتی انتاریو نیز «درخواست‌ها را در سطح سال ۲۰۲۳ حفظ خواهند کرد». بزرگترین کاهش در حجم درخواست‌ها در بین کالج‌ها در بین those “با مشارکت‌های کالج دولتی-خصوصی” و همچنین به‌طور خاص کالج کنستوگا مشاهده خواهد شد.

استان انتاریو چرا سهمیه مجوزهای تحصیلی بین‌المللی خود را اختصاص می‌دهد؟

  • اعلامیه امروز در پاسخ به تصمیمی است که اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) در اوایل سال جاری برای اعمال سقف بر تعداد مجوزهای تحصیلی صادر شده برای دانشجویان بین‌المللی * در سراسر کانادا در سال‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ گرفت.
  • *این اقدام IRCC عمدتا بر دانشجویان بین‌المللی در مقطع کارشناسی متمرکز است. به طور خاص، سقف IRCC دانشجویان بین‌المللی در مقطع ابتدایی و متوسطه و همچنین دانشجویانی که در حال گذراندن دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری هستند را مستثنی می‌کند.
  • تخصیص‌های انتاریو در مقایسه با سایر استان‌ها چگونه است؟
  • تخصیص سهمیه مجوز تحصیلی انتاریو نسبت به برخی استان‌های دیگر تمایل بسیار بیشتری به موسسات دولتی را نشان می‌دهد. به عنوان مثال، بریتیش کلمبیا (استانی با دومین تعداد مؤسسات آموزشی تعیین‌شده (DLIs) بعد از انتاریو) سهمیه خود را تقریباً به طور مساوی بین مؤسسات دولتی پس از متوسطه (۵۳%) و مؤسسات خصوصی (۴۷%) تقسیم کرد. وزارت آموزش عالی و مهارت‌های آینده بریتیش کلمبیا تأیید کرد که این استان برای سال ۲۰۲۴ سهمیه ۸۳۰۰۰ درخواست مجوز تحصیلی کارشناسی را دریافت خواهد کرد.
  • انتاریو هنوز تعداد کل درخواست‌های مجوز تحصیلی را که از دولت فدرال در سال جاری دریافت کرده است اعلام نکرده است. دستورالعمل‌های ارائه‌شده توسط IRCC نشان می‌دهد که این استان بر اساس اندازه جمعیت، بزرگترین سهمیه مجوز تحصیلی را در بین تمام استان‌ها و قلمروهای کانادا خواهد داشت.
  • دریافت نامه تأییدیه استانی (PAL) در انتاریو
  • انتاریو هنوز به طور رسمی شروع سیستم صدور PAL خود را اعلام نکرده است، با این حال، انتظار می‌رود این استان در روزهای آینده این کار را انجام دهد. دولت فدرال ضرب‌الاجل ۳۱ مارس را برای همه استان‌ها و قلمروها تعیین کرده است تا فرآیندی برای صدور PAL برای دانشجویان بین‌المللی داشته باشند.

برای اطلاعات بیشتر، از طریق تماس با ما می توانید با نا در کاوک سفیر آپادانا در ارتباط باشید.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا

Reset password

Enter your email address and we will send you a link to change your password.

Get started with your account

to save your favourite homes and more

Sign up with email

Get started with your account

to save your favourite homes and more

By clicking the «SIGN UP» button you agree to the Terms of Use and Privacy Policy
Powered by Estatik