اخبار

اخبار خوبی برای خانه‌دار شدن راحت‌تر مهاجران جدید در کانادا!

در ۱۱ آوریل ۲۰۲۴، معاون نخست وزیر / وزیر دارایی، کریستیا فریلند، چندین اقدام جدید برای افزایش توانایی خرید مسکن را اعلام کرد که به خریداران اولیه و خانه‌داران فعلی کمک می‌کند.

با توجه به محدودیت‌های فدرال اعمال‌شده بر خریداران خارجی خانه در سال گذشته (که بعداً در مورد آن صحبت خواهیم کرد)، ممکن است افراد تازه وارد به کانادا کنجکاو باشند که آیا واجد شرایط استفاده از هر یک از اقدامات جدید اعلام‌شده برای افزایش توانایی خرید مسکن هستند.

این مقاله نحوه‌ی اجرای سیاست‌های افزایش سقف برداشت از RRSP و تمدید مدت وام مسکن را که می‌تواند به نفع افراد تازه وارد به کانادا باشد، شرح می‌دهد و خرید اولین خانه‌ی آن‌ها را آسان‌تر می‌کند.

نکات مهم برای مهاجران جدید:

  • این قوانین جدید برای کمک به خریداران اولیه در نظر گرفته شده است، بنابراین اگر مهاجر تازه‌وارد برای اولین بار خانه می‌خرد، به احتمال زیاد واجد شرایط استفاده از این مزایا خواهد بود.
  • برای اطمینان از واجد شرایط بودن، توصیه می‌شود مستقیماً با یک مشاور مهاجرت یا متخصص مالی در کانادا صحبت کنید

راهنمای خرید خانه برای مهاجران جدید کانادا

این مقاله به طور خاص برای مهاجران جدید به کانادا، به ویژه افراد با اقامت موقت مانند دانشجویان بین‌المللی و کارگران خارجی، نوشته شده است.

محدودیت‌های خرید خانه برای خریداران خارجی

دولت کانادا در ابتدای سال ۲۰۲۳ قانونی را تصویب کرد که خرید خانه توسط غیرکانادایی‌ها را ممنوع می‌کند. این قانون تا اول ژانویه ۲۰۲۷ تمدید شده است.

  • غیرکانادایی: کسی که شهروند یا مقیم دائم کانادا نیست. ( دانشجویان بین‌المللی و کارگران خارجی جزو غیرکانادایی‌ها محسوب می‌شوند)
  • ملک مسکونی: شامل ساختمان‌های حداکثر سه واحدی مانند خانه‌های نیمه‌مستقل و واحدهای آپارتمانی می‌شود.

با این حال، در برخی موارد خاص، افراد غیرکانادایی از جمله دانشجویان بین‌المللی و کارگران خارجی همچنان می‌توانند برای خرید خانه در کانادا درخواست دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر روی اینجا: link کلیک کنید.

افزایش سقف برداشت از حساب پس‌انداز بازنشستگی ثبت‌شده (RRSP)

از تاریخ ۱۶ آوریل ۲۰۲۴، خریداران خانه‌ی اول می‌توانند مبلغ بیشتری را برای پیش‌پرداخت خانه‌ی خود از حساب RRSP برداشت کنند. این سقف جدید ۶۰,۰۰۰ دلار است که ۲۵,۰۰۰ دلار نسبت به گذشته افزایش یافته است. (پیش از این، سقف برداشت ۳۵,۰۰۰ دلار بود)

به گفته‌ی وزیر فریلند، افزایش سقف برداشت RRSP به همراه حساب پس‌انداز خانه‌ی اول (FHSA) که در ادامه توضیح داده می‌شود، به جوانان کانادایی ابزار بیشتری برای پس‌انداز و خرید اولین خانه‌شان می‌دهد.

این اقدامات دولت به کانادایی‌ها و همچنین مهاجران جدید واجد شرایط این امکان را می‌دهد تا به پول بیشتری برای پیش‌پرداخت خانه دسترسی داشته باشند و بدین ترتیب، خرید خانه در کانادا از نظر مالی برایشان آسان‌تر شود.

حساب پس‌انداز خانه‌ی اول (FHSA) معاف از مالیات در کانادا

دولت کانادا در سال ۲۰۲۲ نوع جدیدی از حساب پس‌انداز به نام FHSA را معرفی کرد. این حساب پس‌انداز معاف از مالیات به شهروندان کانادا و مقیمان دائم این امکان را می‌دهد تا سالانه تا سقف ۸,۰۰۰ دلار برای خرید اولین خانه‌ی خود پس‌انداز کنند.

این حساب منحصر به فرد است زیرا به دارندگان واجد شرایط این امکان را می‌دهد تا در حین پس‌انداز برای خرید اولین خانه‌ی خود در کانادا، از چندین مزیت مالیاتی بهره‌مند شوند، از جمله:

  • مشارکت‌های قابل کسر مالیات: مبالغی که به حساب FHSA واریز می‌شود، قابل کسر مالیات بوده و باعث کاهش مالیات پرداختی شما می‌شود.
  • رشد معاف از مالیات: هرگونه سود حاصل از کل پولی که به حساب FHSA واریز می‌شود، معاف از مالیات است.
  • برداشت معاف از مالیات: زمانی که تصمیم گرفتید برای پیش‌پرداخت خانه‌ی خود از حساب FHSA برداشت کنید، پولی که از این حساب خارج می‌کنید مشمول مالیات نمی‌شود.

توجه: سقف مجموعه‌ی مشارکت‌های قابل‌ انجام به حساب FHSA در طول عمر، ۴۰,۰۰۰ دلار است.

تمدید دوره‌ی بازپرداخت RRSP

به گفته‌ی دولت کانادا، کانادایی‌هایی که دارای حساب RRSP هستند، از جمله افراد تازه‌وارد، به زودی بیش از دو برابر مدت زمان گذشته را برای شروع بازپرداخت سهم‌های خود به RRSP پس از برداشت برای پرداخت پیش‌پرداخت خانه، فرصت خواهند داشت.

به طور خاص، به گفته‌ی وزیر فریلند، «خریداران خانه‌ی اولی که تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۵ از حساب‌های RRSP خود پول برداشت کنند، اکنون پنج سال فرصت خواهند داشت تا بازپرداخت‌ها را آغاز کنند.» پیش از تمدید این دوره‌ی بازپرداخت، کانادایی‌ها و افراد تازه‌وارد با حساب RRSP تنها دو سال فرصت داشتند تا بازپرداخت سهم‌های خود را آغاز کنند.

انتظار می‌رود این تمدید به دارندگان واجد شرایط حساب RRSP انعطاف‌پذیری مالی بیشتری در زمان بازپرداخت بدهد که این امر هم در کوتاه‌مدت و هم در برنامه‌ریزی بلندمدت بودجه برای خانه‌داران جدید مفید خواهد بود.

دوره‌ی بازپرداخت طولانی‌تر برای وام‌های مسکن

دولت کانادا اعلام کرده است که از تاریخ ۱ آگوست سال جاری، برخی* از خریداران خانه‌ی اول که وام مسکن آن‌ها تحت پوشش بیمه است، «۳۰ سال فرصت خواهند داشت تا وام خود را پس دهند».

توجه: تنها خریداران خانه‌ی اولی که خانه‌ی نوساز خریداری کنند، واجد شرایط استفاده از این دوره‌ی بازپرداخت طولانی‌تر هستند.

دوره‌های بازپرداخت طولانی‌تر وام مسکن تأثیر مثبتی بر خانه‌داران در کانادا دارد زیرا باعث کاهش اقساط ماهانه‌ای می‌شود که خانه‌داران باید برای ملک خود پرداخت کنند.

بنابراین، انتظار می‌رود این ابتکار، به گفته‌ی وزیر فریلند، این امکان را برای «تعداد بیشتری از جوانان کانادایی فراهم کند تا بتوانند اقساط ماهانه‌ی وام مسکن خانه‌ی جدید خود را بپردازند». در نهایت، این امر به طور کلی باعث می‌شود مالکیت خانه برای جوانان کانادایی در سراسر کشور آسان‌تر شود. همچنین این موضوع ممکن است به نفع افراد تازه‌وارد باشد که معمولاً به عنوان بزرگسالان جوان به کانادا مهاجرت می‌کنند.

به‌روزرسانی منشور کانادایی وام مسکن

دولت کانادا در پاییز امسال «منشور کانادایی وام مسکن» خود را به‌روزرسانی کرد، به‌روزرسانی‌ای که به طور ویژه به نفع افراد تازه‌وارد به کانادا و سایر «وام‌گیرندگان آسیب‌پذیر» خواهد بود.

خلاصه‌ای از آخرین به‌روزرسانی منشور توسط دولت، در زیر ارائه شده است.

طبق یک مقاله‌ی اخیر از CBC News، مطابق با به‌روزرسانی جدید منشور وام مسکن:

  • بانک‌ها اکنون ملزم هستند تا «چهار تا شش ماه قبل از تاریخ تمدید وام مسکن، با صاحبان خانه تماس بگیرند تا آن‌ها را از گزینه‌های مقرون‌به‌صرفه مطلع کنند».
  • وام‌دهندگان اکنون باید «تا ۲۴ ماه قبل از تمدید وام مسکن با وام‌گیرندگان تماس بگیرند تا در مورد گزینه‌ها بحث کنند».

*وام‌دهندگان اکنون باید «برای دارندگان وام مسکن که با مشکلات مالی مواجه هستند، به طور موقت دوره‌ی بازپرداخت را تمدید کنند».

باید توجه داشته باشید که به گفته‌ی معاون نخست‌وزیر/وزیر دارایی کانادا، فریلند، این اقدام تمدید موقت که قبلاً وجود داشت، «اکنون دائمی می‌شود … بسته به شرایط صاحبخانه». فریلند همچنین گفت که این به‌روزرسانی جدید حتی ممکن است برای «افرادی که وام مسکن آن‌ها تحت پوشش بیمه است، اعمال شود و اعمال این تغییر هیچ هزینه یا جریمه‌ی اضافی به دنبال نخواهد داشت».

علاوه بر موارد فوق، طبق همان مقاله‌ی CBC News، دولت اعلام کرده است که به‌روزرسانی‌های زیر به منشور، به «وام‌گیرندگان آسیب‌پذیر تحت فشار مالی» کمک خواهد کرد:

  • حذف هزینه‌ها و مخارجی که در غیر این صورت برای اقدامات امدادی وام مسکن اعمال می‌شد.
  • بخشودگی بهره‌ی مرکب زمانی که اقدامات امدادی وام مسکن منجر به پرداخت‌های وام مسکن شود که نتواند پوشش‌دهنده‌ی بهره‌ی مرکب روی وام باشد.
  • دارندگان وام مسکن تحت پوشش بیمه از «تکرار صلاحیت‌سنجی بر اساس تست استرس هنگام تغییر وام‌دهنده در زمان تمدید وام مسکن» معاف خواهند بود.
  • به وام‌گیرندگان اجازه داده می‌شود تا «برای جلوگیری از استهلاک منفی، مبالغ یکجا پرداخت کنند یا محل اقامت اصلی خود را بدون متحمل شدن جریمه‌ی پیش‌پرداخت، بفروشند».

صاحبان خانه اکنون باید از طریق تمدید مهلت‌های ارائه‌شده به بانک‌ها و سایر وام‌دهندگان، زمان بیشتری برای برنامه‌ریزی برای آینده‌ی مالی خود داشته باشند. علاوه بر این، انتظار می‌رود برخی از افراد شاهد حذف برخی هزینه‌ها و پرداخت‌های بهره باشند و اکنون ممکن است مسکن از طریق تمدید دوره‌های بازپرداخت، مقرون‌به‌صرفه‌تر شود.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا