اخبارمهاجرت به کانادا

آمار کانادا پیش‌بینی می‌کند که به لطف مهاجرت، جمعیت به ۲۱ میلیون نفر افزایش خواهد یافت!

وزیر مهاجرت، مارک میلر، لایحه‌ای را به مجلس کانادا ارائه کرده است که محدودیت نسل اول برای تابعیت از طریق تبار را اعمال می‌کند.
این بدان معناست که اگر لایحه تصویب شود، فرزندان شهروندان کانادایی که در خارج از کشور به دنیا آمده‌اند می‌توانند تابعیت خود را به فرزندانشان منتقل کنند.
این لایحه که به عنوان لایحه C-71، “قانون اصلاح قانون تابعیت (۲۰۲۴)” نیز شناخته می‌شود، همچنین تابعیت را به “کانادایی‌های از دست‌رفته” بازمی‌گرداند. این افراد کسانی هستند که به دلیل قوانین قبلی و قدیمی، تابعیت کانادا را از دست داده‌اند یا هرگز نتوانسته‌اند آن را کسب کنند.
وزیر گفت: “قوانین فعلی به طور کلی تابعیت از طریق تبار را به نسل اول محدود می‌کند و برخی افرادی را که ارتباط واقعی با کانادا دارند مستثنی می‌کند. این امر پیامدهای غیرقابل قبولی برای خانواده‌ها دارد و بر انتخاب‌های زندگی مانند جایی که افراد ممکن است برای زندگی، کار، تحصیل و حتی محل تولد و تربیت فرزندانشان تصمیم بگیرند، تأثیر می‌گذارد. این تغییرات به منظور فراگیری و حفاظت از ارزش تابعیت کانادا طراحی شده‌اند، زیرا ما متعهد به عادلانه و شفاف کردن فرآیند تابعیت هستیم.”

با این حال، قانون همچنین بیان می‌کند که “والدینی که در خارج از کانادا به دنیا آمده‌اند و فرزندانی دارند یا فرزندانی را به فرزندی می‌پذیرند که در خارج از کانادا به دنیا آمده‌اند، باید حداقل ۱۰۹۵ روز متوالی حضور فیزیکی در کانادا قبل از تولد یا فرزندخواندگی فرزندشان را داشته باشند تا بتوانند تابعیت را منتقل کنند.”

به عبارت دیگر، فرزندانی که توسط شهروندان کانادایی متولد شده در خارج از کشور به دنیا آمده یا به فرزندی پذیرفته شده‌اند، واجد شرایط تابعیت نخواهند بود اگر والدین آنها نتوانند ثابت کنند که قبل از تولد یا فرزندخواندگی فرزندشان، به مدت سه سال کامل در کانادا زندگی کرده‌اند.
وزیر گفت که جزئیات بیشتر در صورت تصویب لایحه در مجلس و دریافت تأییدیه سلطنتی ارائه خواهد شد. او هیچ بازه زمانی برای تأیید لایحه ارائه نکرد.
لایحه پیشنهادی به دنبال تصمیم مشابهی توسط دادگاه عالی عدالت انتاریو است. در دسامبر گذشته، دادگاه اعلام کرد که محدودیت نسل دوم خلاف قانون اساسی است. قاضی دادگاه حکم داد که قطع نسل دوم تفاوتی بر اساس منشأ ملی ایجاد می‌کند زیرا با افرادی که به دلیل تولد در کانادا از ابتدا کانادایی هستند، متفاوت از کسانی که تابعیت خود را به دلیل تولد در خارج از کانادا و از طریق تبار به دست آورده‌اند، برخورد می‌کند.
دولت کانادا این گزینه را داشت که به این حکم اعتراض کند، اما تصمیم گرفت این کار را نکند زیرا معتقد بود که قانون فعلی پیامدهای “غیرقابل قبولی” برای کانادایی‌هایی که فرزندانشان در خارج از کشور به دنیا آمده‌اند، دارد.
چگونه مدرک تابعیت بگیریم؟
تحت قوانین فعلی، دولت کانادا برای تأیید وضعیت تابعیت افرادی که در خارج از کشور به دنیا آمده‌اند، نیاز به گواهی تابعیت کانادایی دارد.
افراد واجد شرایط می‌توانند در هر زمانی از زندگی خود برای گواهی تابعیت کانادایی اقدام کنند. مهم نیست که والدین کانادایی آنها زنده هستند یا فوت کرده‌اند.
متقاضیان باید ثابت کنند که حداقل یکی از والدین بیولوژیکی یا قانونی آنها در زمان تولدشان (تولد متقاضی) شهروند کانادا بوده است.
پس از دریافت درخواست توسط اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC)، آنها یک “تأییدیه دریافت” صادر می‌کنند و درخواست را پردازش می‌کنند.
طبق آخرین داده‌های زمان پردازش موجود، این فرآیند می‌تواند تا سه ماه برای متقاضیان در کانادا و ایالات متحده طول بکشد و برای افرادی که در کشورهای دیگر هستند، بیشتر زمان ببرد.
برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره از طریق فرم تماس با ما
می توانید با ما در کاوک سفیر آپادانا در ارتباط باشید.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا