اخبار

کانادا در سال ۲۰۲۴ به عنوان چهارمین کشور برتر جهان رتبه‌بندی شد!

به گزارش کاوک سفیر آپادانا و به نقل از CIC News، کانادا در رده‌بندی به‌روز شده کشورهای جهان توسط U.S. News در سال ۲۰۲۴ رتبه چهارم را با امتیاز شاخص کلی ۹۴.۱ به دست آورده است.

عملکردهای قابل توجه در عوامل امتیازدهی مانند کیفیت زندگی، کارآفرینی، هدف اجتماعی و چابکی به این رتبه‌بندی قوی کشور کمک کرده است.

امسال، سوئیس با امتیاز شاخص کلی ۱۰۰ در جایگاه نخست قرار گرفت. ده کشور برتر در این رده‌بندی و امتیازهای شاخص آن‌ها به شرح زیر است:

کانادا در سال ۲۰۲۴ به عنوان چهارمین کشور برتر جهان رتبه‌بندی شد.

کانادا طی چهار سال گذشته همواره در میان پنج کشور برتر در رتبه‌بندی U.S. News قرار گرفته است. سال گذشته کانادا در رتبه دوم قرار داشت. با وجود عملکرد قوی مستمر، کاهش رتبه کانادا عمدتاً به دلیل افت در امتیازات «آمادگی برای کسب‌وکار»، «میراث فرهنگی» و «کارآفرینی» بوده است. در عین حال، افزایش قابل توجه در امتیازات «تحرک»، «هدف اجتماعی» و «ماجراجویی» به کانادا کمک کرده تا همچنان در میان پنج کشور برتر قرار بگیرد.

 U.S. News چگونه کشورها را رتبه‌بندی می‌کند؟


رتبه‌بندی U.S. News بر اساس ۷۳ ویژگی از هر کشور، بر پایه مجموعه‌ای از پاسخ‌های نظرسنجی از «شهروندان فعال» انجام می‌شود. این ویژگی‌ها سپس در ۱۰ موضوع گروه‌بندی می‌شوند:

۱. تحرک (Movers): بررسی می‌کند که کشور تا چه حد توسط پاسخ‌دهندگان به نظرسنجی به عنوان متفاوت، پویا و منحصر به فرد دیده می‌شود.
۲. کیفیت زندگی: شامل امتیازات مربوط به مقرون‌به‌صرفه بودن، بازار کار، ثبات اقتصادی، دوستدار خانواده بودن، برابری درآمدی، ثبات سیاسی، امنیت، عملکرد سیستم آموزشی و عملکرد سیستم بهداشت است.

۳. کارآفرینی: شامل امتیازات مربوط به ارتباط با جهان، نیروی کار ماهر و تحصیل‌کرده، دسترسی به فرصت‌های کارآفرینی، فرصت‌های نوآوری، دسترسی به سرمایه، وجود تخصص‌های تکنولوژیک، اجرای شیوه‌های شفاف کسب‌وکار، توسعه زیرساخت‌های دیجیتال و سنتی، و توسعه چارچوب‌های قانونی است.

۴. چابکی (Agility): بررسی می‌کند که کشور تا چه حد توسط پاسخ‌دهندگان به عنوان قابل انطباق، پویا، مدرن، پیشرو و پاسخگو دیده می‌شود.

۵. هدف اجتماعی: شامل بررسی میزان اهمیت کشور به حقوق بشر، حقوق حیوانات، مسائل زیست‌محیطی، برابری جنسیتی، آزادی‌های مذهبی، حقوق مالکیت، عدالت اجتماعی و همچنین وجود نهادهای قابل اعتماد، توزیع عادلانه قدرت سیاسی و برابری نژادی است.

۶. آمادگی برای کسب‌وکار: بررسی می‌کند که کشور تا چه حد از نظر بوروکراسی، فساد، هزینه‌های تولید پایین، محیط مالیاتی مطلوب و شیوه‌های شفاف دولتی برای کسب‌وکارها و شرکت‌های تأسیس شده مناسب است.

۷. تأثیر فرهنگی: شامل بررسی تأثیر فرهنگی کشور در سطح جهانی از طریق سرگرمی و فرهنگ، و همچنین میزان مدرن بودن، مدگرایی، شیک بودن، پرستیژ و وجود برندهای مصرفی قوی است.

۸. ماجراجویی: بررسی می‌کند که کشور تا چه حد به عنوان کشوری دوستانه، سرگرم‌کننده، مناسب برای گردشگری، دارای مناظر زیبا و با آب و هوای دلپذیر دیده می‌شود.

۹. قدرت: بررسی می‌کند که کشور تا چه حد به عنوان یک رهبر در صحنه جهانی از نظر اقتصادی و سیاسی تأثیرگذار است، دارای ارتش قوی و مشارکت‌های بین‌المللی است.

۱۰. میراث فرهنگی: بررسی می‌کند که کشور تا چه حد به عنوان یک کشور با دسترسی فرهنگی، دارای تاریخ غنی، غذای عالی و جاذبه‌های فرهنگی و جغرافیایی دیده می‌شود.

کانادا در سال ۲۰۲۴ به عنوان چهارمین کشور برتر جهان رتبه‌بندی شد.
نمودار بالا عوامل امتیازدهی ترکیبی را نشان می‌دهد که توسط U.S. News برای ساختن رتبه‌بندی کلی کشورها استفاده می‌شود. معیارهای امتیازدهی کوچکتر (که در قسمت بیرونی دایره نشان داده شده‌اند) در امتداد ۱۰ موضوع بزرگتر گروه‌بندی شده‌اند، که این موضوعات به سمت مرکز نمودار نمایش داده می‌شوند.

کانادا در این عوامل چگونه رتبه‌بندی می‌شود؟


جدول زیر امتیازات ترکیبی کانادا را بر اساس موضوعاتی که در بخش قبلی برجسته شده‌اند، نشان می‌دهد.

Canada ranked 4th best country in the world in 2024

علاوه بر این، کانادا در بسیاری از رتبه‌بندی‌های دیگر انجام شده توسط U.S. News نیز عملکرد خوبی داشته است. این کشور در رتبه‌های زیر قرار گرفته است:

رتبه دوم: در میان بهترین کشورها برای قرار دادن دفتر مرکزی یک شرکت (تنها کشوری در بین ده کشور برتر خارج از اروپا و آسیا)؛
رتبه چهارم: در میان کشورهایی با بهترین سیستم‌های آموزشی؛
رتبه پنجم: در میان کشورهایی با بیشترین برابری نژادی*؛
رتبه پنجم: در میان کشورهایی با بالاترین شفافیت (تنها کشور خارج از اروپا که در این لیست قرار دارد)؛
رتبه ششم: در میان کشورهایی که مردم می‌توانند بازنشستگی راحتی داشته باشند*؛
رتبه ششم: در میان بهترین کشورها برای بزرگ کردن کودک*؛

در این رتبه‌بندی‌ها کانادا تنها کشور خارج از اروپا و استرالیا بوده که در لیست قرار گرفته است.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره از طریق فرم تماس با ما می توانید با ما در کاوک سفیر آپادانا در ارتباط باشید.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا