اخبار

کانادا در سال 2024 به عنوان ایمن‌ترین کشور جهان برای سفر رتبه بندی شده است!

بر اساس گزارش Berkshire Hathaway Travel Protection (BHTP) که در اواخر سال ۲۰۲۳ منتشر شد، کانادا در سال‌های ۲۰۲۳-۲۰۲۴ به عنوان امن‌ترین کشور جهان برای گردشگران شناخته شده است.

BHTP اشاره می کند که رتبه بندی کلی بر اساس میانگین “همه معیارهای حاصل از تحقیقات BHTP در مورد وضعیت بیمه مسافرتی” است که “شش امتیاز زیرمجموعه را به عنوان پایه” برای رتبه بندی ترکیب می کند.

علاوه بر این، BHTP خاطرنشان می کند که آنها “رتبه بندی های خود را با سایر شاخص ها و اطلاعات، از جمله شاخص صلح جهانی و رتبه بندی امنیت مسافرتی وزارت امور خارجه [ایالات متحده] متعادل می کنند” و اضافه می کند که BHTP “همچنین میانگین نمرات GeoSure Global شهرهای اصلی هر کشور را [محاسبه می کند].”

BHTP با هم از این معیارهای متنوع برای “محاسبه یک امتیاز وزنی که نشان دهنده ایمنی کلی هر کشور است” استفاده می کند.

می‌توانم به عنوان یک بازدیدکننده چقدر در کانادا بمانم؟

به عنوان بازدیدکننده، در اکثر موارد می‌توانید تا شش ماه از زمان ورود به کانادا در این کشور اقامت داشته باشید (یا تا زمانی که پاسپورت شما اعتبار داشته باشد، هرکدام زودتر باشد). تاریخ خروج شما از کانادا روی پاسپورت شما و/یا سندی که توسط افسر آژانس خدمات مرزی کانادا (CBSA) به شما داده می شود، درج خواهد شد.

بازدیدکنندگانی که مایلند پس از مدت مجاز اولیه در کانادا بمانند، می‌توانند برای تمدید درخواست دهند (در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت.

تفاوت بین ویزای یکبار ورود و چندبار ورود:

همانطور که از نام ویزا مشخص است، ویزای یکبار ورود فقط به دارنده آن اجازه می دهد یک بار وارد کانادا شود، در حالی که ویزای چندبار ورود تا زمانی که ویزا معتبر باشد، امکان ورود مجدد به کانادا را فراهم می کند.

توجه: به طور خودکار برای همه متقاضیان ویزای بازدیدکننده، ویزای چندبار ورود در نظر گرفته می شود، اما اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) هر درخواست را به طور جداگانه بررسی می کند و بر اساس آن برای هر بازدیدکننده ویزا صادر می کند.

اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) توضیح می دهد که دریافت کنندگان ویزای یکبار ورود برای ورود مجدد به کانادا پس از خروج، به ویزای جدید نیاز دارند، مگر اینکه مستقیماً به ایالات متحده یا سنت پیر و میکلون سفر کنند.

در همین حال، ویزای چندبار ورود تا زمان منقضی شدن پاسپورت دارنده ویزا یا حداکثر ۱۰ سال (کدام زودتر باشد) معتبر است. هر بار ورود به کانادا با استفاده از ویزای چندبار ورود به دارنده ویزا اجازه می دهد تا حداکثر تا شش ماه در کانادا اقامت داشته باشد.

آیا می توانم برای کل خانواده ام که با هم سفر می کنیم، یک درخواست ویزا پر کنم؟

خیر. در حالی که همه درخواست های ویزای بازدیدکننده برای یک گروه اعضای خانواده ممکن است در یک پاکت (همراه با یک رسید پرداخت که کل هزینه همه درخواست ها را نشان می دهد) ارسال شود، اما هر کسی باید درخواست ویزای بازدیدکننده خود را تکمیل و امضا کند.

این قانون در مورد سایر فرم‌های مورد نیاز نیز به جز فرم اطلاعات خانوادگی که فقط باید توسط متقاضیان ۱۸ ساله و بالاتر تکمیل شود، صدق می کند.

توجه: والدین و سرپرستان می توانند به فرزندان خود برای پر کردن فرم (های) آنها کمک کنند و هر متقاضی ویزای بازدیدکننده زیر ۱۸ سال باید مدارک خود را توسط والدین / سرپرست امضا کند.

آیا راهی وجود دارد که بتوانم به یک دوست یا خانواده‌ای کمک کنم تا به کانادا سفر کنند؟

بله، راه‌هایی وجود دارد که شما می‌توانید به دوست یا یکی از اعضای خانواده برای بازدید از کانادا کمک کنید.

اگرچه دوستان و اعضای خانواده شما باید فرم‌های درخواست ویزای خود را به طور جداگانه تکمیل کنند، اما «نامه دعوتنامه» سندی است که شما می‌توانید برای کمک به عزیزان خود برای آمدن به کانادا ارائه دهید.

لازم به ذکر است که این سند، که جزئیات چگونگی کمک شما به متقاضی ویزا (به عنوان مثال، پیشنهاد پرداخت هزینه اقامت) را شرح می دهد، می تواند به ویزا گرفتن فرد کمک کند اما صدور ویزا را تضمین نمی کند.

آیا برای دریافت ویزای بازدیدکننده به معاینه پزشکی نیاز دارم؟

این موضوع به مدت اقامت بازدیدکننده در کانادا بستگی دارد.

در اکثر موارد، بازدیدکنندگان با اقامت شش ماه یا کمتر در کانادا به معاینه پزشکی نیاز ندارند، مگر اینکه در شغلی مشغول به کار شوند که «حفاظت از سلامت عمومی ضروری است». لیست مشاغل تحت این الزام در اینجا: ذکر شده است.

شرط حفاظت از سلامت عمومی فوق همچنین در مورد بازدیدکنندگانی که بیش از شش ماه در کانادا اقامت خواهند داشت، اعمال می شود. علاوه بر این، بازدیدکنندگانی که شش ماه یا بیشتر در کانادا اقامت داشته باشند، در صورت داشتن هر یک از دو مورد زیر به معاینه پزشکی نیاز خواهند داشت:

  • متقاضی به مدت شش ماه یا بیشتر به طور مداوم در یکی از کشورهای یا سرزمین‌های تعیین‌شده* زندگی یا اقامت داشته است.
  • متقاضی برای «سوپر ویزای والدین و پدربزرگ و مادربزرگ» درخواست داده است.

*این مورد برای همه بازدیدکنندگان، حتی شهروندان کشورهای معاف از ویزا، که در هر یک از کشورهای واجد شرایط «در یک سال منتهی به تاریخی که [بازدیدکننده] درخواست ورود به کانادا را داده است» بوده اند، اعمال می شود.

آیا ویزای بازدیدکننده همان «ویزیتور رکورد» (سوابق بازدیدکنندگان است؟

خیر. ویزای بازدیدکننده برای اتباع خارجی که قصد سفر و ورود به کانادا به عنوان بازدیدکننده (در اکثر موارد، تا شش ماه) را دارند، الزامی است.

در مقابل، «ویزیتور رکورد» توسط افسران CBSA برای تمدید یا محدود کردن اقامت گیرنده در کانادا ارائه می شود. این نوع سند همچنین ممکن است پس از تأیید درخواست تمدید اقامت یا اعاده وضعیت آنها در کانادا، توسط CBSA یا IRCC به اتباع خارجی داده شود.

پاسپورت جدید گرفتم اما در پاسپورت قدیم ویزای معتبر دارم. آیا می توانم از ویزای پاسپورت قدیمی استفاده کنم؟

اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) اشاره می کند که سفر به کانادا با استفاده از ویزای بازدیدکننده معتبر موجود در پاسپورت قدیمی امکان پذیر است. با این حال، مسافرانی که در این شرایط هستند باید هر دو مدرک زیر را همراه خود به کانادا بیاورند:

  • پاسپورت قدیمی با ویزای معتبر*
  • پاسپورت جدید معتبر یا سند مسافرتی

*ممکن است مسافران نیاز داشته باشند به افسران CBSA توضیح دهند که چرا پاسپورت قدیمی آنها دیگر معتبر نیست.

توجه: برای جلوگیری از تأخیر در پردازش در مرز کانادا، اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) توصیه می کند که همه بازدیدکنندگان کانادا ویزای بازدیدکننده جدیدی را در پاسپورت جدید و معتبر خود دریافت کنند.

چگونه می توانم اقامت خود را به عنوان بازدیدکننده تمدید کنم؟

برای تمدید اقامت خود در کانادا، لازم است که «بیومتریک» (اثر انگشت و عکس) ارائه دهید و برای «ویزیتور رکورد» درخواست دهید. این سند به بازدیدکنندگان کانادا سه گزینه برای تمدید اقامت در کشور ارائه می دهد:

  • به عنوان بازدیدکننده
  • به عنوان کارگری که مجاز به کار در کانادا بدون مجوز کار است
  • به عنوان دانشجویی که مجاز به تحصیل در کانادا بدون مجوز تحصیلی است

مراحل درخواست آنلاین برای «ویزیتور رکورد» را می توانید در این صفحه وب سایت IRCC پیدا کنید.

آیا می توانم در صورت رد شدن ویزای بازدیدکننده، درخواست تجدید نظر بدهم؟

هیچ فرآیند تجدید نظری برای درخواست ویزای بازدیدکننده از IRCC وجود ندارد. هنگامی که درخواست ویزای بازدیدکننده برای ورود به کانادا رد می شود، متقاضی می تواند مجدداً درخواست دهد، اما IRCC توصیه می کند که فقط در صورتی این کار را انجام دهند که شرایط آنها تغییر کرده باشد یا اطلاعات جدیدی برای ارائه داشته باشند که ممکن است نتیجه درخواست آنها را تغییر دهد.

اگر فقط در حال عبور از کانادا به سمت کشور دیگری هستم، آیا به ویزا نیاز دارم؟

مدارک مورد نیاز برای عبور از کانادا به شرایط خاص هر فرد بستگی دارد.

به طور کلی، مسافران را می توان به دو دسته تقسیم کرد: مسافرانی که نیاز به ویزا دارند (از کشوری که ویزا لازم است) و مسافرانی که از ویزا معاف هستند (از کشوری که نیاز به مجوز سفر الکترونیکی، eTA دارد).

برخی از مسافرانی که نیاز به ویزا دارند به ویزای بازدیدکننده نیاز دارند. این شامل مسافرانی می شود که:

  • از کانادا بازدید می کنند (حتی اگر با هواپیما سفر می کنند و مسافر کمتر از ۴۸ ساعت در کانادا باشد)
  • هنگام عبور از کشور به مقصد دیگری بیش از ۴۸ ساعت در کانادا اقامت داشته باشند.
  • از طریق هر یک از پنج روش حمل و نقل زیر از مرز کانادا عبور کنند: اتوبوس، ماشین، قطار، قایق یا کشتی تفریحی

مسافرانی که نیاز به ویزا دارند ممکن است فقط به ویزای ترانزیت نیاز داشته باشند. این شامل مسافرانی می شود که:

  • پرواز بین المللی داشته باشند که در مسیر رفتن به کشور دیگری در فرودگاه کانادا توقف کند.
  • بین دو پرواز بین المللی در یک فرودگاه کانادا ارتباط برقرار کنند.
  • ظرف ۴۸ ساعت یا کمتر از کانادا عبور کنند.
  • ویزای بازدیدکننده معتبر ندارند.

مسافران معاف از ویزا برای ترانزیت از طریق کانادا با هواپیما به eTA نیاز دارند. مسافرانی که با قطار، اتوبوس، قایق یا کشتی تفریحی از کانادا عبور می کنند نیازی به دریافت eTA ندارند، اما همچنان باید مدارک مسافرتی صحیح را همراه خود داشته باشند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان از طریق شماره های ما در قسمت تماس با ما وب سایت، با ما در ارتباط باشید.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا